Verifică dacă ești asigurat la sănătate prin CNP

Care sunt modalitatile online pentru verificare asigurat in baza CNP. Identificam in cadrul acestui articol modalitatea de verificare online pe baza Cnp-ului pentru asiguratii in sistemul public de sanatate.

Verificare asigurat prin CNP la sanatate

Deseori se intampla sa fim nevoiti sa apelam la serviciile medicale din Romania iar pentru acest lucru este nevoie sa avem un card de sanatate care va fi eliberat atunci cand este asigurat la sanatate.

Cum pot verifica dacă sunt asigurat la sănătate?

Pentru a afla dacă ești asigurat în sistemul public de sănătate, ai de parcurs câțiva pași foarte simpli asa cum se exemplifica mai jos in tutorialul noastru:

  1. Acceseaza si Deschide pagina principală a site-ului CNAS: https://cnas.ro/ 
  2. Mergi la  secțiunea „Verificare asigurat” din meniul din partea de sus al paginii. Aici, vei găsi un formular online în care trebuie să introduci numărul tău de identificare (CNP) și să completezi informațiile de securitate, apoi click pe butonul „Verificare„.

verificare asigurat la sanatate

Odata accesata rubrica „verificare calitate asigurat” se va deschide ulterior o pagina in care este necesar sa introduci datele personale si anume CNP. In baza codului numeric personal se va identifica calitatea dvs de asigurat la sanatate prin CNP.

Verificare angajat dupa cnp in platforma informatica a asigurarilor de sanatate CNAS.

verificare asigurat prin cnp la sanatate

Ghidul de introducere date in platforma de verificare asigurat prin CNP

  1. In casuta CNP se introduce codul numeric personal CNP, in baza caruia se va genera CID-ul astfel incat sa se verifice calitatea dvs de asigurat la sanatate.
  2. La rubrica numar de verificare se introduce codul generat automat cu verde. Este o verificare de securitate a sistemului informatic.
  3. Clik pe butonul Cauta… Aici se va genera calitatea dvs de asigurat la sanatate prin CNP.

Ce este CID-ul ?

CID-ul reprezintă Codul de IDenitificare al asiguraţilor din PIAS (Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate) şi va fi inscripţionat pe Cardul Electronic de Asigurări de Sănătate (CEAS) sub numele „Cod de asigurat”.

CID-ul este folosit la identificarea unică în sistem a persoanelor asigurate. Valoarea sa este generată pe baza CNP-ului atunic cand este introdus in pagina de verificare asigurat la sanatate in baza CNP.

Angajatorul este obligat sa plateasca contributiile la sanatate astfel incat angajatii sa beneficieze de calitatea de asigurat la sistemul public de sanatate. De regula taxele la sanatate sunt platite de catre angajator in fiecare luna insa pentru linistea ta poti verifica daca chiar beneficiezi de aceste drepturi legale.

Ce acte sunt necesare pentru asigurarea de sănătate?

Conform aceleiași legi menționate mai sus, iată ce acte sunt necesare pentru asigurarea de sănătate:

  • adeverință de salariat eliberată de angajator;
  • copie a actului de identitate.

In calitate de asigurat la sanatate in Romania ai acces la o serie de servicii medicale precum: consultatii medicale, retete compensate, spitalizare si acces la tratamente de specialitate. Asiguratii poti beneficia se de analize gratuite dar atentie pentru anumite analize CNAS nu deconteaza.

Iti recomandam sa urmaresti ghidul nostru despre aplicatia myPPC utila clientilor PPC Energy compania care a preluat portofoliul de clienti Enel din Romania.

Lasă un comentariu